Maatregelen door KLM tijdens zomerdrukte op Schiphol

In de maanden juli, augustus en september reizen er meer passagiers dan gewoonlijk van, naar en via Amsterdam Airport Schiphol. De luchthaven zal daarom soms uitzonderlijk druk zijn. Om ongemak op Schiphol te minimaliseren, en om KLM-vluchten tijdig te kunnen laten vertrekken (ook in het belang van reizigers), neemt KLM extra maatregelen. Behalve een grotere inzet van personeel op de luchthaven, zal KLM klanten van tevoren zo goed mogelijk adviseren en informeren over hun reis.

Maatregelen door KLM op Schiphol

Om alles op Amsterdam Airport Schiphol soepel te laten verlopen, neemt KLM extra maatregelen. Naast het voortdurend in de gaten houden van vertrek- en overstapprocessen, zal KLM extra personeel inzetten om passagiers op de luchthaven te begeleiden. KLM zal ook reizigers individueel informeren, bijvoorbeeld als er iets wijzigt in vluchtschema’s.

Adviezen voor reizigers

1. Contactgegevens in ‘Mijn Reis’ invoeren KLM raadt alle passagiers aan om hun contactinfo aan hun boekingsgegevens toe te voegen. In 'Mijn Reis' op KLM.nl kunnen reizigers hun telefoonnummer en e-mailadres controleren, invoeren of wijzigen. Zo kan KLM sneller contact opnemen mocht er iets veranderen.
2. Online inchecken Daarnaast adviseert KLM om online in te checken. Dat kan in de KLM-app en op de website, vanaf 30 uur voor vertrek. Voor vluchten van en naar de Verenigde Staten is check-in open vanaf 24 uur voor vertrek. Online inchecken scheelt tijd op de luchthaven. Men hoeft niet meer naar de incheckbalie, maar kan direct door naar de bagageafgifte. Of, als men uitsluitend met handbagage reist, naar de gate. Families met kinderen en groepen zijn uiteraard altijd welkom bij de bemande incheckbalies.
3. Bagageregels controleren Omdat de bagageregels strikt worden toegepast wordt passagiers aangeraden om de volgens de ticketvoorwaarden voor hun reis toegestane hoeveelheid bagage extra na te gaan. Dit staat in de boekingsgegevens en op KLM.nl. Neemt men meer, grotere of zwaardere ruimbagage dan toegestaan mee, dan kan dit uitsluitend tegen het overbagagetarief. Handbagage die te groot of te zwaar is moet als ruimbagage worden ingecheckt. Vloeistoffen mogen in handbagage mee, mits in hoeveelheden van maximaal 100 ml en in totaal 1 liter, verpakt in een afsluitbaar plastic zakje. KLM raadt ook aan om de lijst verboden artikelen op KLM.nl te lezen.
4. Op tijd op Schiphol zijn Passagiers die vanaf Amsterdam vertrekken, wordt aangeraden om minstens 2 uur voor vertrek van vluchten binnen Europa op Schiphol te zijn. Voor vertrek van intercontinentale vluchten wordt 3 uur aanbevolen. Vertrekhallen 1 en 2 openen elke dag om 4.30 uur. Schiphol heeft meerdere vertrekhallen, daarom raadt KLM aan om van tevoren na te gaan waar de reis begint: Reizigers Vertrekhal SkyPriority-reizigers 2 Intercontinentaal 2* Naar non-Schengenlanden in Europa 2 Naar Schengen-bestemmingen in Europa 1 + 1A *Inchecken voor intercontinentale vluchten naar de Cariben, Paramaribo, Kaapstad en Johannesburg kan in vertrekhal 1.
5. Op tijd naar de gate gaan Op de informatieborden op Schiphol staat wanneer men aan boord kan gaan. Het is belangrijk om op de aangegeven tijd bij de gate te zijn. Voor alle KLM-vluchten sluit de gate 15 minuten voor vertrek. Wie na sluitingstijd bij de gate aankomt kan niet meer aan boord gaan. Overstappende reizigers op Schiphol wordt geadviseerd om eerst door de douane en veiligheidscontroles te gaan. Daarna kan men nog op de luchthaven winkelen, als het boarden voor hun aansluitende vlucht nog niet begonnen is.

SkyPriority

Voor SkyPriority-klanten gelden op Schiphol de gebruikelijke voordelen van hun deelnemersniveau of reisklasse. KLM is zich bewust van de toegenomen drukte en doet er alles aan om ongemak te minimaliseren. Helaas kan KLM niet helemaal voorkomen dat er ook bij SkyPriority-rijen en gebieden wachtrijen ontstaan. Daarom wordt ook deze reizigers aanbevolen om minstens 2 uur (vluchten binnen Europa) of 3 uur (intercontinentale vluchten) voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn.

Meer tips en informatie is te vinden op achtereenvolgens de volgende keuzes te maken op KLM.com >  Bereid uw reis voor > Belangrijke informatie Schiphol 

West Canada, Stefan Roescher

West Canada, Stefan Roescher

Canada

Langs deze weg wil ik u en ook al uw collega’s ontzettend bedanken!

Via Great Lakes hebben we de reis van ons leven gehad. Ten eerste is/was de communicatie met Great Lakes meer dan uitstekend. Altijd zijn we vlot, vriendelijk en vakkundig geholpen. Ik heb altijd het idee gehad dat ik als klant centraal sta, dat is lang geen vanzelfsprekendheid meer tegenwoordig. Ook hoe de reis naar onze wens

...

Lees meer

In de wolken met uw vakantie, vraag uw droomreis aan!

Wij zijn pas tevreden als u het fantastisch heeft gehad

Droomreis samenstellen
green_icon Wij staan voor u klaar
Bel ons 040 - 261 87 81
green_icon Heeft u vragen?
Stuur ons een bericht
green_icon Maak kennis met
onze reisspecialisten
green_icon Bezoek onze
informatiedagen

GreatLakes-Travel is aangesloten bij:

partners partners partners
partners